Hverdagen i Dagplejen

Den kommunale dagpleje, Odder By,  har som sit overordnede mål at støtte børns læring, trivsel og udvikling. Vi ser altid individet i fællesskabet, og vi arbejder for lærende fællesskaber, der skaber de bedste udviklingsmuligheder for det enkelte barn. Med afsæt i Den styrkende læreplan og gennem ICDP, hvor vi arbejde med relationer og kompetence udvikling.

Dagplejeren giver dagplejebørnene en tryg hverdag og stimulerer dem såvel fysisk som psykisk på det udviklingstrin, det enkelte barn befinder sig på.

Børnene tilbydes en sund og varieret kost. Passende søvn. Frisk luft og mulighed for at være sammen i mindre og større legegrupper.

Børnene profiterer af en nogenlunde fast rytme i hver dag, dermed bliver hverdagen overskuelig, når børnene ved, hvad de skal. Udflugter er en god afveksling i hverdagen, men det primære arbejder foregår i hjemmets trygge rammer eller i heldagslegestuen.